Niet alleen een aanpassing van de buitenkant, maar ook de start van een vernieuwende aanpak.
Ongeveer een jaar geleden zaten we met elkaar in discussie hoe wij nu verder moesten met onze marketing en promotie. Net hiervoor waren we weer een bloemist tegengekomen die eigenlijk niet op de hoogte was dat onze bloemen in Ethiopië geproduceerd worden. Ook worden wij meer dan eens geconfronteerd met negatieve en eenzijdige berichtgeving over bloemenproductie in Oost Afrika. En dat terwijl wij juist vinden dat we een heel mooi verhaal te vertellen hebben over onze kwekerijen in Ethiopië.
Rond dezelfde tijd zijn we ook in contact gekomen met Harm van Debo Projects om onder het genot van een bak (Ethiopische) koffie van gedachten te wisselen. Dit bleek de start te zijn van het ontwikkelen van een nieuwe digitale strategie. Met als hoofddoel: hoe kunnen we ons mooie verhaal beter en verder de keten inkrijgen?
Een van de eerste conclusies was dat wij juist een heel mooi succesverhaal te vertellen hebben. Een verhaal waarbij ons bedrijf aan 1500 medewerkers en hun gezinnen bestaanszekerheid geeft. Waarbij wij onze medewerkers niet alleen een bovengemiddeld salaris betalen, maar ook op allerlei andere vlakken helpen met bijvoorbeeld gratis gezondheidszorg, studies, en dergelijke. Waar we de belasting op het milieu en omgeving tot een minimum beperken door continue vernieuwing door te voeren op het gebied van onze teelt en gewasbescherming.
Dit mooie krachtige verhaal gaan wij luider uitdragen. Daarvoor willen we ook graag samenwerken met onze klanten om dit ook dieper de keten in te krijgen. Daarbij zien we een belangrijke rol weggelegd voor de bloemist als ambassadeur van ons mooie product.
Op deze website en via onze social media zullen wij regelmatig achtergrondverhalen gaan delen waarin wij u kennis laten maken met ons mooie bedrijf, met ons bevlogen en gepassioneerde team, en u meenemen met keuzes die wij maken om de mooiste producten op een verantwoorde manier te telen.